Fennec: Royal Edition jest w fazie Gold od kilku dni. Obecnie gra nie posiada żadnych większych błędów, które mogą zakłócać rozgrywkę. Datę premiery przewiduję na 5 września. Tym samym jestem w stanie zacząć zajmować się nowym projektem - Fennec: Royal Edition for Android. Po przeportowaniu całości gry, okazuje się niestety, że nie będzie to projekt, który można skończyć w kilka godzin.
Fengine posiada system dla ekranów dotykowych, jednak jest on zbyt bardzo zbugowany. Opierał się na tym, by zawsze ostatni dotyk ekranu przestawał działać, gdy było ich więcej niż 2. Sprawia to, że gdy przypadkiem będzie kliknięte więcej przycisków, niektóre mogą nie działać. Z racji, że silnik w tej wersji był przypisany do poziomu, a nie do zdarzeń ogólnych w grze, będzie trzeba przeprojektować kod każdego poziomu.
Gdyby tego było mało, Clickteam Fusion nie umożliwia dodawania efektu "substract" do wartstw (a i one same są pobugowane), który odpowiadał za całość oświetlenia w Fennec: Origins i który odpowiada za całość oświetlenia w Fennec: Royal.
Mimo tego wszystkiego, gra działa dosyć stabilnie na telefonie i podstawowe elementy rozgrywki nie sprawiają problemu. Przed rozpoczęciem prac nad przemodelowaniem systemu multitouch (i po wyłączeniu całej warstwy świateł), byłem w stanie przejść całość Fennec: Origins.
Wersja mobilna to będzie twardy orzech do zgryzienia, ale uważam wciąż, że to coś, czego seria Fennec potrzebowała od zawsze.
Poniżej umieszczam link, który pozwoli śledzić postępy związane z grą:
https://trello.com/b/Kr9YFhXf/fennec-royal-edition-4-android
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz