niedziela, 6 września 2020

Fennec: Royal Edition for Android a kompromisy

Tak jak zapowiadałem w poprzednim poście - wiele funkcji z oryginalnej wersji Fennec: Royal Edition nie jest niestety możliwe do przeportowania na telefon w niezmienionej formie. Największym problemem, którego nie da się w łatwy sposób naprawić jest brak możliwości dodania efektu "substract" umożliwiającego dodanie pseudo-światła. Tak jak w Fennec: Origins można to rozwiązać w prosty sposób, dając po prostu światło wydobywające się z pochodni jako zwykłą teksturę, zaś ciemność z poziomu zupełnie usuwając, tak w Fennec: Royal DLC, w etapie piramidy (1/3 całego DLC), światło i jego brak jest głównym motywem przewodnim. Z tego powodu musiałem zacząć myśleć w jaki sposób można przeprogramować system światła bez używania owego efektu. Postanowiłem więc użyć tekstury podążającej za głównym bohaterem, która po prostu zakrywa większość ekranu, zaś postaci daje efekt lekkiego światła. Niestety, jest to spory kompromis sprawiający, że gra będzie wyglądała o wiele lepiej w wersji na PC. Żyję nadzieją, że wpadnę na lepszy pomysł, aczkolwiek na razie system światła jest funkcjonalny w wersji na Androida, pomimo ogromnego spadku jakościowego. Aż nasuwa się na myśl mem...



Brak komentarzy: